Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(83)
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
E-booki
(83)
Gry i zabawki
(16)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(6)
Filia nr 3
(2)
Filia w Tyliczu
(2)
Filia w Bereście
(4)
Autor
Thomas Ross
(20)
Willeford Charles
(4)
Barandun Christina
(2)
Brook Peter
(2)
Graf Dominik
(2)
Johler Jens
(2)
Malzacher Florian
(2)
McKee Robert
(2)
Richter Angela
(2)
Seger Linda
(2)
Sobisz Hanna
(2)
Wolkers Jan
(2)
Alexander Ana
(1)
Alexander Andreas
(1)
Assheuer Thomas
(1)
Batson Susan
(1)
Bernays Anne
(1)
Blank Richard
(1)
Bogart Anne
(1)
Carrière Jean-Claude
(1)
Castorf Frank
(1)
David Thomas
(1)
Eberth Michael
(1)
Esper William
(1)
Gras Pierre
(1)
Haneke Michael
(1)
Hegemann Carl
(1)
Hellinga Gerben
(1)
Kricheldorf Rebekka
(1)
Lehmann Hans-Thies
(1)
Lynch David
(1)
Meisner Sanford
(1)
Müller Heiner
(1)
Nedergaard Andersen Martin
(1)
Ophüls Max
(1)
Ostermaier Albert
(1)
Otto Ulf
(1)
Poerksen Julian
(1)
Pop She She
(1)
Pörksen Julian
(1)
Richter Falk
(1)
Rühle Günther
(1)
Schlingensief Christoph
(1)
Schrader Leonard
(1)
Shawn Wallace
(1)
Smiers Joost
(1)
Squad Gob
(1)
Terhune Albert Payson
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(76)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(98)
Odbiorca
Dzieci
(5)
Młodzież
(4)
9-13 lat
(3)
6-8 lat
(2)
Dorośli
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Gry planszowe
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Dinozaury
(1)
Gra słów
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry logiczne
(1)
Gry pamięciowe
(1)
Gry pamięciowe, zręcznościowe
(1)
Kalambury
(1)
Koty
(1)
Pamięć
(1)
Plansze do gry
(1)
Psy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Trening umysłu
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Gry planszowe
(6)
Plansze do gry
(3)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry w karty
(1)
Układanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
99 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Mam Cię! : kto kogo? [Gra planszowa] / autor gry: Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczyno : Alexander, [2016]. - 1 gra (4-częściowa plansza labiryntu, 7 żetonów, 55 kart) : karton, tektura, kolor ; 26x25x6 cm + instrukcja (14, [2] strony : ilustracje ; 15 cm).
(Gry Planszowe)
Dwa warianty gry – podstawowy i zaawansowany – zapewniają graczom możliwość doboru stopnia trudności.
Gra przeznaczona dla 2-6 graczy, wiek 5+.
Niezależnie od pory roku – czy to wiosną, jesienią, czy latem – szczeniaki i kotki ganiają się w plątaninie ogrodowego labiryntu. Śledź wzrokiem ich drogę przez zawiłości korytarzy z żywopłotów i bądź pierwszym, który dostrzeże, kto kogo dogoni. Kiedy odkryjesz, które z nich napotkają na siebie, złap odpowiedni żeton (jeden lub kilka). Żetony wymieniaj na karty.Ten gracz, który zbierze ich najwięcej, wygrywa grę. MAM CIĘ! to rodzinna i dynamiczna gra, w której liczy się umiejętność koncentracji i szybki czas reakcji. Ma proste zasady, co pozwala nawet bardzo małym dzieciom na pełne dołączenie do zabawy. Tym co wyróżnia tą grę jest nietypowa plansza, która składa się z 4 oddzielnych kawałków, które przekładamy przed każdą rozgrywką w zależności od wskazania karty. Dzięki temu mamy aż 96 możliwych ułożeń planszy i pewność, że gra nigdy się nie znudzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kostki z piktogramami / Hanna Sobisz. - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 pudełko : tabliczki, kostki, klepsydra ; 30.5 x 24.5 x 5.0 cm + instrukcja.
Zawartość pudełka: 18 tabliczek, 3 kostki z piktogramami , 1 klepsydra, instrukcja.
Liczba graczy: 2-4, wiek: 70-107.
Zabawa ćwicząca koncentrację, spostrzegawczość, poprawiająca zdolności intelektualne. Rozgrywka oparta została na 3 kościach z piktogramami oraz 18 tabliczkach na których znajdują się identyczne piktogramy jak na kościach. Zadanie polega na jak najszybszym odnalezieniu na rozłożonych tabliczkach piktogramu wyrzuconego przez kości. Trzy warianty gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pamięć sensoryczna / Hanna Sobisz. - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 pudełko : drewniane elementy, worek ; 30.5 x 24.5 x 5.5 cm + instrukcja.
Forma i typ
Zawartość pudełka: 24 sztuki drewnianych elementów, worek, instrukcja.
Liczba graczy: 2-4, wiek: 4 -107.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
4 w 1 dinozaury : puzzle i 3 gry. - Chwaszczyno : Alexander, [data wydania nieznana]. - 3 gry i puzzle (ilustrowane tabliczki do gry "Pamięć" 40 sztuk, ilustrowane tabliczki do gry "Domino" 28 sztuk, plastikowe podstawki 10 sztuk, karty do gry "Piotruś" 25 sztuk, puzzle 60 sztuk) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 31x25x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 27 cm).
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Liczba graczy: 1-5.
Wiek: 4+.
"4 w 1 - dinozaury" to zestaw 3 różnych gier i 60 puzzli do układania. Wszystkie gry i puzzle łączy wspólny temat - dinozaury. Charakter gier jest zróżnicowany. Prosta gra w karty "Piotruś" wzbudzi największe zainteresowanie u najmłodszych. Gra "Pamięć" to dobry trening pamięci dla każdego. "Domino" jest również uniwersalne, grają w nie chętnie dorośli i dzieci. Puzzle, to świetne ćwiczenie spostrzegawczości, cierpliwości i skupienia. Zawartość pudełka: 25 kart Piotrusia, 28 elementów domina, 10 plastikowych podstawek, 40 tabliczek pamięci, 60 puzzli, instrukcja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Fiki Miki : gra na spostrzegawczość pamięć refleks - Chwaszczyno : Alexander, [2012]. - 55 kart z obrazkami, dzwonek, instrukcja gry ; 11x18x4 cm.
Uczestnicy zabawy muszą wykazać się refleksem, pamięcią oraz spostrzegawczością. Wygrywa ten, kto najlepiej zapamięta i najszybciej policzy obrazki znajdujące się na wykładanych kolejno kartach. „Fiki Miki” to emocjonująca rozrywka dla całej rodziny. Dodatkową atrakcję stanowi gadżet w postaci dzwonka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Filia w Bereście
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Nawlekaj nie czekaj [Pomoc dydaktyczna]. - Chwaszczyno : Alexander, [201-?]. - 1 pudełko ; 25x25x7 cm.
W pudełku : 55 kart, 18 kul, 3 linki, 1 klepsydra, 80 żetonów, instrukcja.
Gra planszowa
W koszyku
Pracowite pszczoły ; Leniwe żaby. - Chwaszczyno : Alexander, [2017?]. - 2 gry (1 dwustronna plansza, 4 pionki ; 1 kostka do gry ) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 20x29x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 22 cm).
Forma i typ
Gatunek
Dwie gry planszowe adresowane do najmłodszych graczy, oparte na bardzo prostych regułach. Gracze muszą przejść przez tor planszy. W czasie drogi pokonują wiele trudności i przeciwieństw. Dzięki temu gra jest bardzo emocjonująca i zapewnia doskonałą zabawę nie tylko dla dzieci. Zwycięzcą zostaje ten, kto pierwszy dojdzie do końca trasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Labirynt [Gra] ; Przygodowa gra planszowa.Eko gra. - Chwaszczyno : "Alexander", [2018?]. - 1 pudełko ; 29x19x4 cm.
W pudełku: plansza dwustronna, 4 pionki, kostka do gry, instrukcje.
Gra dla 2-4 osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ale-Pary : piłka nożna. - Chwaszczyno: Alexander Piotr Pundzis, [2020]. - 31 kart koła, instrukcja; 9x9 cm.
(Ale-Pary : gry dla całej rodziny)
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Wiek graczy 4+; liczba graczy 2-4
Szybka, prosta gra karciana w której wygrywa ten kto wykaże się największą spostrzegawczością. W opakowaniu znajdziemy zestaw 31 kart z 6 obrazkami na każdej z nich. Dwie dowolne karty zawsze mają po jednym wspólnym obrazku, ale żeby nie było zbyt łatwo, obrazki te często mają różną wielkość. Gra polega na jak najszybszym znalezieniu wspólnego obrazka. W zależności od wariantu wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej kart, bądź jak najszybciej pozbędzie się wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Słowny Turniej [Gra]. - Chwaszczyno : Z.P. "Alexander", [2018]. - 1 pudełko zawiera kostki z literami - 10 szt., klepsydra, żetony - 40 szt., instrukcja; karton,pudełko,plastik; 18x11x4 cm.
Na okł.: gra inna niż scrabble, scriba, mistrz słowa...
Słowny Turniej – Mini Najprostsza i najbardziej emocjonująca gra słowna posiadająca 3 warianty! Gracze rzucają kolejno 10 kostek z literami, a następnie wszyscy jednocześnie, starają się ułożyć z nich jak najszybciej słowo lub kilka słów, lub też najdłuższe słowo – w zależności od wariantu gry. Słowny Turniej to świetna zabawa i dobry trening na spostrzegawczość, kojarzenie czy znajomość ortografii. Niewielka forma pudełka sprawia, że gra idealnie sprawdza się w podróży i na wakacjach, łatwo zabrać ją do znajomych, zmieści się w każdym plecaku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gorący ziemniak junior mini : myśl, kojarz, rzucaj!. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2015]. - 1 gra (1 plansza, 1 ziemniak, 165 kart pytań, 8 pionków, 1 bączek) : karton, tektura, plastik, materiał, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (4 s. : il. ; 21 cm).
Forma i typ
GRA PLANSZOWA.Kto z Was potrafi najszybciej myśleć pod presją czasu? Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze masz tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się Ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz. Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz o Polsce [Gra]. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2019] - 1 pudełko ; 31x30x8 cm.
W pudełku: 201 kart pytań i odpowiedzi, 6 x3 karty liter, 6 kart z nazwami działów, 6 pionków, kostka do gry, plansza, 80 żetonów, klepsydra, notes, kubek, kulka, katapulta, instrukcja.
Na pudełku: Gra, wiedza o Polsce, emocje, zabawa. 804 pytania. 2412 odpowiedzi.
Liczba graczy : 2-4.
Wiek 10+
Emocjonująca gra planszowa połączona z Quizem z wiedzy ogólnej o Polsce oraz ciekawostkami z różnych dziedzin kultury, przyrody, filmu oraz historii zestaw zawiera 388 pytań, na które trzeba odpowiedzieć w trakcie gry po planszy gra zarówno dla młodzieży jak i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
25 gier : gry dla całej rodziny / Z.P. "ALEXANDER" Piotr Pundzis. - Chwaszczyno : Z.P. "ALEXANDER" Piotr Pundzis, [2013]. - 1 pudełko (dwustronna plansza, 16 pionków wysokich, 34 pionki niskie, 28 bierek, trójkąt, 15 kołków, kostka do gry, 28 kamieni domino, miseczka do pchełek, 4 pchełki duże, 19 pchełek małych, instrukcja)
Liczba graczy: 1+.
Uniwersalny zestaw gier, zawierający elementy do gry w warcaby, domino, chińczyka, bierki, pchełki i trójkąt bermudzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury : wielkie emocje, wielkie zgadywanie. - Chwaszczyno : Z.P. "Alexander" Piotr Pundzis, [2014]. - 1 gra (dwustronne karty - 55 szt., plansza, pionki do gry - 3 sztuki, kostka do gry, żetony - 60 szt., notes, klepsydra : karton, tektura, kolor ; 19x29x4 cm. +instrukcja.
Forma i typ
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
Liczba drużyn 2-4.
Rok wydania na podstawie Bonito.
W drużynowej grze „Kalambury” wygrywa zespół, w którym gracze najlepiej potrafią przedstawić (za pomocą gestów lub rysunku) i najszybciej odgadnąć hasło wskazane na losowanej karcie. Gra skierowana jest jednocześnie do dzieci i dorosłych, może być pretekstem do świetnej, pełnej humoru i emocji zabawy rodzinnej. W tej grze zwyciężyć może każdy, ważny jest refleks i umiejętność kojarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Moje na górze mini. - Chwaszczno : Z.P. "Alexander" Piotr Pundzis, [2021]. - 1 pudełko (plansza do gry, 1 klepsydra, 3 pionki, 3 łapki, 55 kart pytań, 1 podkładka,instrukcja) ; 24x14x3 cm.
Gra dla 3 osób.
Na opakowaniu: kombinuj, odpowiadaj i ... ubiegnij rywali. Dynamiczna gra dla tych co mają refleks.
Co ma wielkie oczy? Strach? Wieloryb? Kot ze Shreka? Rozwiązań jest milion, wszystko zależy od twojej wiedzy, pomysłowości i … refleksu! Dlaczego? Odpowiadając, kładziesz swoją łapkę na stosie innych. Każda dobra odpowiedź, jakiej udzielisz, przesuwa Cię na górę stosu. Każda odpowiedź rywala – spycha Cię w dół. Kto będzie na górze w tym huraganie pomysłów? Sprawdź to na własnej… ŁAPCE! Mały, poręczny format gry ułatwia zabranie jej ze sobą dosłownie wszędzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Nie śmiej się : rodzinna gra planszowa. - Chwaszczno k/Gdyni : Z.P. "Alexander" Piotr Pundzis, [2016]. - 1 pudełko ; 29x19x5 cm.
„Zepsuta pralka”. Jak zabrać się do jej przedstawienia? Czy pokażesz wirowanie gestami i mową ciała? A może będziesz musiał… zaśpiewać opis tego hasła? Czy Twój czarujący baryton wywoła salwy śmiechu wśród zgadujących? Czy zamaszyste ruchy bioder sprowokują chichot u rywali? „Nie Śmiej Się” jest towarzyską grą planszową, w której co chwila wybuchają salwy śmiechu. Kłopot w tym, że aby zdobyć przewagę nad rywalami, trzeba jak najdłużej zachować powagę. Czy zdołasz nie roześmiać się jako pierwszy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Der österreichische Regisseur und Drehbuchautor Michael Haneke wurde mit Filmen wie "Funny Games", "Die Klavierspielerin", "Caché", "Das weiße Band" und zuletzt "Liebe" bekannt. Mit quälender Präzision erforscht er die Kampfzonen des Alltags und konfrontiert sein Publikum mit den Trauerspielen der Moderne - mit Kälte und Einsamkeit, Schuld und Verlust. Die Gespräche zwischen Michael Haneke und Thomas Assheuer zeichnen die Karriere dieses außergewöhnlichen Regisseurs nach, von seinen Anfängen als jugendlicher Kinobesucher bis hin zu den Welterfolgen "Das weiße Band" und "Liebe". Mit zwei Essays von Michael Haneke über Robert Bresson und 'Gewalt und Medien'. 'Das Maß des künstlerischen Werts ist die Genauigkeit, und darin liegt pure Lust. Es ist die Verteidigung der Ordnung gegen das Chaos. Darum allein lohnt es sich zu arbeiten, und daraus entsteht Enthusiasmus. Damit muß ich niemanden beglücken wollen. Ich glaube, daß Genauigkeit per se beglückt. Jeder, der für künstlerische Äußerungen empfänglich ist, wird beglückt sein, sofern etwas ›gut gemacht‹ ist. Aber nicht, weil der Künstler damit ein inhaltliches Ziel verfolgt. Ich glaube nicht an Ziele. Ich glaube an die Genauigkeit. Ich glaube an den handwerklichen Aspekt, an handwerkliche Ehre.' Michael Haneke 'Selbstauskünfte von großer Wahrhaftigkeit und Prägnanz.' Sigrid Löffler 'Hanekes Kino ist Kinematographie in ihrer schärfsten, reinsten Form.' Andreas Kilb Dritte aktualisierte Auflage.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
TRUTH / Susan Batson. - [miejsce nieznane] : Alexander : Legimi, 2014.
Forma i typ
'Susan Batson ist das einzige Genie, das ich in meinem Leben je kennen gelernt habe.' Michael Haneke Wie kann man erfolgreich eine Figur erforschen, die man auf der Bühne oder vor der Kamera verkörpern soll? Wie kann ein Schauspieler mit größter Hingabe seine Rolle entwickeln? Wie läßt sich ein Charakter erschließen, der einem selbst völlig fremd zu sein scheint? Susan Batson benutzt die Strasbergmethode als ein flexibles Handwerk und konzentriert sich auf die spezifischen Probleme des schauspielerischen Ausdrucks, damit sich Intimität und Universalität im Spiel zu künstlerischem Ausdruck verbinden. Ihr Buch bietet Hilfestellungen, die Schranken des Egos zu überwinden, um zu einer wahrhaftigen Darstellung zu gelangen. 'Ein Schauspieler, der das Need, die Public Persona und den Tragic Flaw einer Figur erkannt und untersucht hat, bringt eine einzigartige Präsenz mit. ein Schauspieler, der seine ganze Seele und jeden wachen Moment in seine Vorbereitung investiert hat, ist besser ausgerüstet, jenes ›etwas Andere‹ geschehen zu lassen.' Susan Batson
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Was wäre, wenn? / Anne Bernays. - [miejsce nieznane] : Alexander : Legimi, 2011.
Forma i typ
WHAT IF? ist das erste Handbuch zum Thema Schreiben, das auf einer praktischen Überzeugung beruht: Die wirkungsvollste und provokativste Methode, die Kunst des Schreibens zu erlernen, liegt darin, spezielle Übungen zu meistern. Alle fünfundsiebzig Übungen für Anfänger und Fortgeschrittene bestehen aus einer knapp formulierten Aufgabe, dem damit verbundenen Ziel sowie zahlreichen Lösungsbeispielen aus der Weltliteratur und von Studentinnen und Studenten der beiden Autorinnen. Die Autorinnen greifen in ihrem Handbuch ganz konkrete Situationen heraus: Wie fängt eine Geschichte an, wie endet sie? Wann verwendet man direkte, wann indirekte Rede? Wie verwandele ich tatsächliche Ereignisse in Fiktion? Wie finde ich eine Sprache, die sowohl Melodie als auch präzisen Ausdruck hat? Welche Sinne werden beim Leser angesprochen? Jede Übung isoliert ein bestimmtes Element von erzählender Literatur, wie Dialog, Charakterisierung, Subtext usw. Manchmal sollen beim Schreiben zwei Seiten nicht überschritten werden, um den Übenden dazu zu bringen, klar, knapp und direkt zu sein, Weitschweifigkeit zu vermeiden und nicht vom Thema abzukommen. Dieses Buch ist für Anfänger wie für Fortgeschrittene konzipiert, und auf viele Passagen wird man immer wieder zurückkommen. Die Übungen, die kombiniert und abgeändert werden können, und die ausgewählten Textbeispiele bilden einen unerschöpfbaren Quell von Stoffen und Methoden.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Film & Light / Richard Blank. - [miejsce nieznane] : Alexander : Legimi, 2015.
Forma i typ
A comprehensive history of film lighting, from its earliest origins to the heyday of Hollywood dominance - and beyond. This is a book about the art of lighting, "the relevance of pictures, and the responsibility of all those who take pictures of the world and show them". In an age of constant digital snapshots, with their mercilessly artless recording of everything around us, the award-winning director and scriptwriter Richard Blank makes a compelling case for this increasingly neglected art, and for sustaining "the awareness of its responsibility". In Film & Light, Richard Blank draws on examples from a century of pioneering filmmakers - from Griffith to Buñuel, Ophüls to Altman, Rossellini to Scorsese, Eisenstein to Wong Kar-Wai - to trace the historical development of lighting technology, analyse the changing "rules" and techniques of film lighting, and define the key terms surrounding the technical innovations of its art. The close attention he brings to bear on these modern masters - from DeMille to De Sica to Lars von Trier, Niblo to Murnau to Siodmark, via Maurice Tourneur and Fritz Lang, Charlie Chaplin and Orson Welles - brilliantly illuminates the hidden art of these past masters, as well as the troubled social context by which they each variously came to shine.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej