Sylaby
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(15)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(16)
Filia nr 3
(16)
Filia w Bereście
(1)
Autor
Zabdyr Łukasz
(16)
Cybula Joanna
(11)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(8)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(8)
Dudzińska Iwona
(5)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Golachowski Mikołaj
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana (1969- )
(1)
Kiereś Emilia
(1)
Nowak Ewa (1966- )
(1)
Orlińska Zuzanna (1972- )
(1)
Pawlak Paweł (1962- ). Il
(1)
Stanecka Zofia. Tekst
(1)
Wicha Marcin (1972- )
(1)
Widłak Wojciech (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Dzieci
(17)
Przedszkola
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Nauczyciele
(15)
Rodzice
(15)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Powieść amerykańska
(3097)
Powieść polska
(2336)
Powieść angielska
(1565)
Kobieta
(1401)
Literatura polska
(1110)
Sylaby
(-)
Poezja polska
(1098)
Literatura dziecięca polska
(801)
Rodzina
(781)
Literatura młodzieżowa polska
(761)
Przyjaźń
(647)
Miłość
(630)
Opowiadanie polskie
(626)
Powieść francuska
(617)
Tajemnica
(581)
Pamiętniki polskie
(503)
Opowiadanie dziecięce polskie
(500)
Powieść młodzieżowa polska
(495)
Publicystyka polska
(441)
Relacje międzyludzkie
(425)
Śledztwo i dochodzenie
(413)
Zwierzęta
(407)
Wojna 1939-1945 r.
(376)
II wojna światowa (1939-1945)
(362)
Dramat polski
(337)
Zabójstwo
(326)
Żydzi
(313)
Wojsko
(311)
Powieść rosyjska
(310)
Małżeństwo
(288)
Pisarze polscy
(288)
Język polski
(286)
Uczucia
(283)
Życie codzienne
(283)
Powieść niemiecka
(280)
Poezja dziecięca polska
(275)
Literatura
(260)
Dziecko
(259)
Rodzeństwo
(255)
Nastolatki
(250)
Dzieci
(245)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(244)
Sekrety rodzinne
(244)
Historia
(239)
Polska
(225)
Powieść norweska
(225)
Trudne sytuacje życiowe
(216)
Dziewczęta
(206)
Policjanci
(205)
Filozofia
(204)
Polacy za granicą
(204)
Magia
(203)
Literatura młodzieżowa angielska
(196)
Osoby zaginione
(196)
Psy
(190)
Kultura
(188)
Powieść młodzieżowa angielska
(179)
Arystokracja
(172)
Wychowanie w rodzinie
(172)
Relacja romantyczna
(170)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(168)
Boże Narodzenie
(166)
Dziennikarze
(166)
Władcy
(166)
Ludzie a zwierzęta
(165)
Teatr polski
(162)
Podróże
(160)
Sztuka
(160)
Wybory życiowe
(160)
Literatura dziecięca angielska
(154)
Matki i córki
(154)
Duchowieństwo katolickie
(146)
Uczniowie
(143)
Literatura amerykańska
(134)
Aktorzy polscy
(132)
Reportaż polski
(132)
Lekarze
(131)
Politycy
(123)
Wakacje
(123)
Powieść kanadyjska
(119)
Aktorzy
(118)
Powieść obyczajowa
(118)
Rody
(117)
Literatura dziecięca
(114)
Gry i zabawy umysłowe
(112)
Literatura angielska
(112)
Młodzież
(111)
Chłopcy
(110)
Dziadkowie i wnuki
(110)
Opowiadanie rosyjskie
(110)
Satyra polska
(110)
Uprowadzenie
(109)
Powieść hiszpańska
(108)
Armia Krajowa
(106)
Ojcowie i córki
(105)
Przestępczość zorganizowana
(105)
Koty
(104)
Powieść dziecięca angielska
(104)
Ruch oporu
(104)
Śmierć
(104)
Listy polskie
(103)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Encyklopedia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Słownik polski
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Językoznawstwo
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Art Egmont)
„Sylaboratorium” to istne dzieło sztuki – edytorskiej, językowej, ilustratorskiej. A do tego rewelacyjna lektura dla małych i dużych, wzbogacająca język, rozbudzająca wyobraźnię, wprowadzająca w dobry nastrój, inspirująca do poszukiwań innych osobliwych wyrazów. Grupa autorów „trzęsących” w ostatnich latach rynkiem książki dla dzieci (ale nie tylko), stworzyła laboratorium, w którym pod lupę wzięto sylaby i powstało „Sylaboratorium, czyli leksykon młodego erudyty”. Kryje ono w sobie wyrazy nieoczywiste, niebanalne, a także często… nieznane, szczególnie najmłodszym. Erudyta, jamb, atencja czy capstrzyk, używane kiedyś i w niektórych środowiskach, obecnie brzmią dość egzotycznie, jednak nie oznacza to, że nie warto ich poznawać. A żeby poznawać, nie wystarczy krótka, prosta definicja rodem ze słownika, choć i taka się w książce znajdzie. Ale to ciekawe, pełne humoru teksty autorskie – pisane prozą i wierszem, wciągną czytelnika i pozwolą, by nowe, choć czasem bardzo stare wyrazy, zapadły w pamięć. Proces zapamiętywania wesprze też szata graficzna, z ilustracjami przygotowanymi przez Pawła Pawlaka. Zgodnie z najnowszymi trendami, mówiącymi o tym, że nie ma nic lepszego, niż nauka przez zabawę, twórcy tej niezwykłej książki zapraszają czytelników do samodzielnych słownych eksperymentów. Umożliwiają to kolorowe naklejki przedstawiające litery, z których w specjalnie przeznaczonym na to miejscu można tworzyć własne wyrazy – do woli. Miło sięga się po książki, które tętnią życiem. Takie, podczas lektury których czytelnik doskonale czuje, że twórcy dobrze się przy tym bawili. I właśnie takie jest „Sylaboratorium” – propozycja zdecydowanie nie tylko dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.6)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.7)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Rytuał odczytywania nowych spółgłosek w sylabach i wyrazach jest już dziecku znany, dzięki temu nauka z każdą kolejną książeczką staje się coraz łatwiejsza. Mały czytelnik potrzebuje teraz o wiele mniej czasu na zdobywanie nowych umiejętności. Ważne jest jednak, aby wprowadzać go w świat słowa pisanego poprzez język mówiony. Dlatego staramy się opowiadać o sytuacjach przedstawionych na rysunkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.8)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Oto ósmy już zeszyt z serii „Kocham Czytać”. Wprowadzane tutaj głoski k i g są często zastępowane przez łatwiejsze do wymówienia t i d. Czytanie sylab zbudowanych z tych spółgłosek jest więc doskonałym ćwiczeniem logopedycznym. Przestrzenność tych liter sprawia wielu dzieciom, będącym u progu nauki czytania, spore kłopoty. Dlatego tak ważne jest połączenie nauki ich odczytywania z przekazem emocjonalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.10)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Ze wstępu Autorki : „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.11)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Ze wstępu Autork i: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera „ce”. Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.12)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.13)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.15)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Ze wstępu Autorki: „W wyrazach takich jak ćma i ciastko czy dźwig i dziadzio podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. Chodzi bowiem o to, by dziecko nie przywoływało reguły podczas czytania i pisania, ale wykonywało te czynności automatycznie. Wówczas możliwe będzie odczytywanie sensu, czyli czytanie ze zrozumieniem. Czytając dziecku sylaby, należy zwiększyć natężenie głosu podczas realizacji spółgłosek tak, aby dziecko zwróciło uwagę na jednakowe brzmienie głosek”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Kolorowanka zawiera 40 rysunków konturowych, starannie wybranych z 15 zeszytów serii "Kocham Czytać". Zeszyt do kolorowania, wraz z poradnikiem dla rodziców i nauczycieli "Kocham uczyć czytać", stanowi zankomite uzupełnienie serii logopedycznej "Kocham Czytać"[okł.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.17)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z. 3)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z. 4)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z. 5)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.9)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.14)
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.16)
Opis wg okł.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej