Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(3)
Filia nr 3
(1)
Filia w Tyliczu
(1)
Filia w Bereście
(1)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bala Joanna
(1)
Cabała Monika
(1)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(1)
Colina Donatella
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Korendo Marta
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Pilch Alicja
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(3276)
6-8 lat
(2158)
0-5 lat
(1529)
9-13 lat
(1308)
Młodzież
(849)
Terapeuci zajęciowi
(8)
14-17 lat
(562)
Dorośli
(463)
Rodzice
(120)
18+
(73)
Szkoły podstawowe
(62)
Nauczyciele
(56)
Przedszkola
(41)
Nauczanie początkowe
(37)
Szkoły średnie
(33)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Logopedzi
(14)
Gimnazja
(10)
Szkoły wyższe
(10)
Klasa 1.
(9)
Pedagodzy
(9)
Chorzy
(8)
Klasa 3.
(7)
Psycholodzy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 2.
(6)
Literatura polska
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Studenci
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Licea
(5)
5-8 lat
(4)
6-9 lat
(4)
Grupa wiekowa Młodzież
(4)
Technikum
(4)
9-10 lat
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Klasa 1
(3)
Lekarze
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
16+
(2)
5-7 lat
(2)
9-17 lat
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Interniści
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura angielska
(2)
Niewidomi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
0-8 lat
(1)
11-14 lat
(1)
11-15 lat
(1)
13-16 lat
(1)
14-17
(1)
17+
(1)
2001
(1)
3-10 lat
(1)
6-12 lat
(1)
6-8
(1)
9-13
(1)
Alpiniści
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chłopcy
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dzieci 6-8 lat
(1)
Dzieci 9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukatorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Hematolodzy
(1)
Hotelarze
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 7.
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Literatura francuska
(1)
Ludzie kultury
(1)
Matki
(1)
Menedżerowie
(1)
Mężczyzna
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Integracja sensoryczna
(2)
Boże Narodzenie
(1)
Czytanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nauka
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: • percepcji i kontroli ciała, • równowagi i motoryki dużej, • koordynacji ręka-oko i motoryki małej, • sprawności grafomotorycznej, • sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka - nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia ("Antoś i słońce" oraz "Antoś i deszcz" z publikacji "W deszczu i w słońcu") z serii "Czytaj i rozmawiaj" (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. - Wydanie III poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2019. - 87 stron : ilustracje ; 24 cm.
siążka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki – proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej