Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(4)
Filia nr 3
(2)
Filia w Tyliczu
(3)
Filia w Bereście
(1)
Autor
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baj Marta
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borkowska Maria (lekarz)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Korendo Marta
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Majcher Karolina
(1)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(3097)
Powieść polska
(2336)
Powieść angielska
(1565)
Kobieta
(1400)
Literatura polska
(1110)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Poezja polska
(1098)
Literatura dziecięca polska
(801)
Rodzina
(781)
Literatura młodzieżowa polska
(761)
Przyjaźń
(647)
Miłość
(630)
Opowiadanie polskie
(626)
Powieść francuska
(617)
Tajemnica
(581)
Pamiętniki polskie
(503)
Opowiadanie dziecięce polskie
(500)
Powieść młodzieżowa polska
(495)
Publicystyka polska
(441)
Relacje międzyludzkie
(425)
Śledztwo i dochodzenie
(413)
Zwierzęta
(407)
Wojna 1939-1945 r.
(376)
II wojna światowa (1939-1945)
(362)
Dramat polski
(337)
Zabójstwo
(326)
Żydzi
(313)
Wojsko
(311)
Powieść rosyjska
(310)
Małżeństwo
(288)
Pisarze polscy
(288)
Język polski
(286)
Uczucia
(283)
Życie codzienne
(283)
Powieść niemiecka
(280)
Poezja dziecięca polska
(275)
Literatura
(260)
Dziecko
(259)
Rodzeństwo
(254)
Nastolatki
(250)
Dzieci
(245)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(244)
Sekrety rodzinne
(244)
Historia
(239)
Polska
(225)
Powieść norweska
(225)
Trudne sytuacje życiowe
(216)
Dziewczęta
(206)
Policjanci
(205)
Filozofia
(204)
Polacy za granicą
(204)
Magia
(203)
Literatura młodzieżowa angielska
(196)
Osoby zaginione
(196)
Psy
(190)
Kultura
(188)
Powieść młodzieżowa angielska
(179)
Arystokracja
(172)
Wychowanie w rodzinie
(172)
Relacja romantyczna
(170)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(168)
Boże Narodzenie
(166)
Dziennikarze
(166)
Władcy
(166)
Ludzie a zwierzęta
(165)
Teatr polski
(162)
Podróże
(160)
Sztuka
(160)
Wybory życiowe
(160)
Literatura dziecięca angielska
(154)
Matki i córki
(154)
Duchowieństwo katolickie
(146)
Uczniowie
(143)
Literatura amerykańska
(134)
Aktorzy polscy
(132)
Reportaż polski
(132)
Lekarze
(131)
Politycy
(123)
Wakacje
(123)
Powieść kanadyjska
(119)
Aktorzy
(118)
Powieść obyczajowa
(118)
Rody
(117)
Literatura dziecięca
(114)
Gry i zabawy umysłowe
(112)
Literatura angielska
(112)
Młodzież
(111)
Chłopcy
(110)
Dziadkowie i wnuki
(110)
Opowiadanie rosyjskie
(110)
Satyra polska
(110)
Uprowadzenie
(109)
Powieść hiszpańska
(108)
Armia Krajowa
(106)
Ojcowie i córki
(105)
Przestępczość zorganizowana
(105)
Koty
(104)
Powieść dziecięca angielska
(104)
Ruch oporu
(104)
Śmierć
(104)
Listy polskie
(103)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Poradniki
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
11 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dziecka)
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś –koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Z okł.: Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne ? niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć.Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki."Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi".Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zabawa to jeden z najwspanialszych sposobów, żeby się czegoś nauczyć - również dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Ruch ciała oraz interakcja z otoczeniem poprawiają umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Jednak rodzice, nauczyciele i inni bliscy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często stają przed wyzwaniem : jak sprawić, żeby malec naprawdę zaangażował się w zabawę? Autorka podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie przy tym bawiąc. [nota wydawcy]
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Tyt. oryg.: "Understanding sensory dysfunction : learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder" 2005.
Książka „Zaburzenia integracji sensorycznej” zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. źródło opisu: K.E. LIBER, 2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 334-336.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze w Polsce tak obszerne opracowanie tematyki integracji sensorycznej. Autor publikacji, Zbigniew Przyrowski, przedstawia nie tylko założenia teoretyczne metody integracji sensorycznej, ale daje również praktyczne wskazówki dotyczące badania dzieci i prowadzenia terapii. Z książki można dowiedzieć się jakie są typowe objawy zaburzeń IS u różnych grup dzieci poczynając od niemowląt, poprzez dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dzieci z ADHD, niektórymi zespołami genetycznymi, aż po dzieci ze spektrum autyzmu. Książka kierowana jest nie tylko do młodych terapeutów integracji sensorycznej, ale również do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi, a chcących poznać główne założenia metody integracji sensorycznej. Znajdą w niej również wskazówki do organizacji pracy nauczyciele szkolni i przedszkolni.Zachęcamy również do zapoznania się z tą publikacją rodziców, którzy chcą być bardziej świadomi tego jak powinno wyglądać badanie ich dzieci, w co powinna być wyposażona sala do terapii integracji sensorycznej, albo jakie są główne przejawy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej.Książka jest wynikiem wielu lat doświadczeń autora w pracy z dziećmi, przeglądu literatury i wykładów prowadzonych dla studentów i uczestników kursów integracji sensorycznej. Jest fascynującą lekturą wprowadzającą w tajemnice procesów sensorycznych leżących u podstaw rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej