Neurobiologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(3)
Autor
Bauer Joachim
(1)
Beck Henning (1983- )
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(3097)
Powieść polska
(2336)
Powieść angielska
(1565)
Kobieta
(1400)
Literatura polska
(1110)
Neurobiologia
(-)
Poezja polska
(1098)
Literatura dziecięca polska
(801)
Rodzina
(781)
Literatura młodzieżowa polska
(761)
Przyjaźń
(647)
Miłość
(630)
Opowiadanie polskie
(626)
Powieść francuska
(617)
Tajemnica
(581)
Pamiętniki polskie
(503)
Opowiadanie dziecięce polskie
(500)
Powieść młodzieżowa polska
(495)
Publicystyka polska
(441)
Relacje międzyludzkie
(425)
Śledztwo i dochodzenie
(413)
Zwierzęta
(407)
Wojna 1939-1945 r.
(376)
II wojna światowa (1939-1945)
(362)
Dramat polski
(337)
Zabójstwo
(326)
Żydzi
(313)
Wojsko
(311)
Powieść rosyjska
(310)
Małżeństwo
(288)
Pisarze polscy
(288)
Język polski
(286)
Uczucia
(283)
Życie codzienne
(283)
Powieść niemiecka
(280)
Poezja dziecięca polska
(275)
Literatura
(260)
Dziecko
(259)
Rodzeństwo
(254)
Nastolatki
(250)
Dzieci
(245)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(244)
Sekrety rodzinne
(244)
Historia
(239)
Polska
(225)
Powieść norweska
(225)
Trudne sytuacje życiowe
(216)
Dziewczęta
(206)
Policjanci
(205)
Filozofia
(204)
Polacy za granicą
(204)
Magia
(203)
Literatura młodzieżowa angielska
(196)
Osoby zaginione
(196)
Psy
(190)
Kultura
(188)
Powieść młodzieżowa angielska
(179)
Arystokracja
(172)
Wychowanie w rodzinie
(172)
Relacja romantyczna
(170)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(168)
Boże Narodzenie
(166)
Dziennikarze
(166)
Władcy
(166)
Ludzie a zwierzęta
(165)
Teatr polski
(162)
Podróże
(160)
Sztuka
(160)
Wybory życiowe
(160)
Literatura dziecięca angielska
(154)
Matki i córki
(154)
Duchowieństwo katolickie
(146)
Uczniowie
(143)
Literatura amerykańska
(134)
Aktorzy polscy
(132)
Reportaż polski
(132)
Lekarze
(131)
Politycy
(123)
Wakacje
(123)
Powieść kanadyjska
(119)
Aktorzy
(118)
Powieść obyczajowa
(118)
Rody
(117)
Literatura dziecięca
(114)
Gry i zabawy umysłowe
(112)
Literatura angielska
(112)
Młodzież
(111)
Chłopcy
(110)
Dziadkowie i wnuki
(110)
Opowiadanie rosyjskie
(110)
Satyra polska
(110)
Uprowadzenie
(109)
Powieść hiszpańska
(108)
Armia Krajowa
(106)
Ojcowie i córki
(105)
Przestępczość zorganizowana
(105)
Koty
(104)
Powieść dziecięca angielska
(104)
Ruch oporu
(104)
Śmierć
(104)
Listy polskie
(103)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru. Dzieci są żywymi istotami, których przeżycia i zachowania podlegają prawom neurobiologii. Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Badacz mózgu, lekarz i psychiatra, Joachim Bauer, pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci. /źródło opisu: http://www.dobraliteratura.pl/ksiazka/201/co_z_ta_szkola_.html/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Błąd w tytule oryginału, właściwy tytuł: Irren ist nützlich.
Na okładce: Dlaczego błędy mózgu są naszą siłą.
Autor niezwykle przystępnie i obrazowo opisuje błędy i pomyłki naszego mózgu - czasem większe, czasem mniejsze, ale nie ma dnia, żeby nie wpakował nas w jakąś kabałę. Źle szacujemy czas, zapominamy, co przeczytaliśmy przed sekundą, pozwalamy, by od pracy oderwał nas dzwoniący telefon. Okazuje się jednak, że właśnie w tym tkwi nasza siła, bo dzięki tym pozornym słabościom i niedokładnościom ludzki mózg jest tak elastyczny, dynamiczny i twórczy. Autor zadbał o to, by w książce znalazło się wiele ciekawych anegdotek, przykładów z życia czy eksperymentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Przyjęło się żartować, że nastolatki to bezmózgie stworzenia. Nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc - co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… wynaleźć siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej