Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(4)
Centrala - Czytelnia
(1)
Filia nr 1
(5)
Autor
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Kozdroń Agnieszka. Autor
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Saunders Ursula
(1)
Shafran Roz (1970- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Welham Alice
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(3276)
6-8 lat
(2158)
0-5 lat
(1529)
9-13 lat
(1308)
Młodzież
(849)
Pedagodzy
(9)
14-17 lat
(562)
Dorośli
(463)
Rodzice
(120)
18+
(73)
Szkoły podstawowe
(62)
Nauczyciele
(56)
Przedszkola
(41)
Nauczanie początkowe
(37)
Szkoły średnie
(33)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Logopedzi
(14)
Gimnazja
(10)
Szkoły wyższe
(10)
Klasa 1.
(9)
Chorzy
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Klasa 3.
(7)
Psycholodzy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 2.
(6)
Literatura polska
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Studenci
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Licea
(5)
5-8 lat
(4)
6-9 lat
(4)
Grupa wiekowa Młodzież
(4)
Technikum
(4)
9-10 lat
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Klasa 1
(3)
Lekarze
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
16+
(2)
5-7 lat
(2)
9-17 lat
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Interniści
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura angielska
(2)
Niewidomi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
0-8 lat
(1)
11-14 lat
(1)
11-15 lat
(1)
13-16 lat
(1)
14-17
(1)
17+
(1)
2001
(1)
3-10 lat
(1)
6-12 lat
(1)
6-8
(1)
9-13
(1)
Alpiniści
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chłopcy
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dzieci 6-8 lat
(1)
Dzieci 9-13 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukatorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Hematolodzy
(1)
Hotelarze
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 7.
(1)
Kobieta
(1)
Kobiety
(1)
Literatura francuska
(1)
Ludzie kultury
(1)
Matki
(1)
Menedżerowie
(1)
Mężczyzna
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Integracja sensoryczna
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Akomodacja
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Arteterapia
(1)
Czucie głębokie
(1)
Dotyk
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Empatia
(1)
Fiksacja oczu
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Konwergencja oka
(1)
Lateralizacja
(1)
Motoryka mała
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Poczucie winy
(1)
Pole widzenia
(1)
Pomaganie
(1)
Postawa ciała
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój mięśniowo-szkieletowy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ruchy oczu
(1)
Rysunek
(1)
Ręka
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stabilizacja obwodowa
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia ręki
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uczucia
(1)
Wady postawy
(1)
Widzenie obuoczne
(1)
Współczucie
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zazdrość
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/p/ARTETERAPIA-DLA-DZIECI/1521
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Przyjęło się żartować, że nastolatki to bezmózgie stworzenia. Nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc - co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… wynaleźć siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka pomocnicza adresowana do nauczycieli klas początkowych, logopedów i pedagogów szkolnych oraz nauczycieli pracujących w świetlicach. Autorki świadomie zrezygnowały z uporządkowania tematycznego oraz podziału materiału do kolejnych klas. Przedstawione pomysły plastyczne i muzyczne ułatwią organizację zajęć w taki sposób, by edukacja muzyczna i plastyczna o charakterze twórczym była jednocześnie nauką i wypoczynkiem dla dzieci, stanowiąc krótkie sekwencje codziennych zajęć zintegrowanych świetlicowych lub kompensacyjno-korekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po niespełna dwóch latach od wydania książki pt. Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem, zarówno wśród rodziców, jak również wśród nauczycieli i specjalistów, Maria Bystrzanowska, tym razem wspólnie z córką Eweliną Bystrzanowską – psychologiem o specjalności klinicznej, przystąpiły do opracowania nowej książki z zakresu mutyzmu wybiórczego (MW). Książkę tę można z jednej strony potraktować jako kontynuację ww. poradnika, z drugiej zaś może ona stanowić całkiem odrębną całość. Do jej napisania zaproszone zostało szersze grono osób: praktyków pracujących na co dzień z dziećmi z mutyzmem wybiórczym (psychologów, logopedów, pedagogów i nauczycieli), a także rodziców dzieci z MW oraz osoby dorosłe, które już w dzieciństwie miały objawy tego zaburzenia i nie otrzymały właściwej pomocy. Zamiarem autorek było, aby powstała publikacja wszechstronnie opisująca to coraz powszechniej diagnozowane zaburzenie lękowe, w szczególności skuteczne sposoby jego terapii, co ważne, z uwzględnieniem realiów i specyfiki polskiego systemu oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do wszystkich osób i instytucji sprawujących opiekę oraz odpowiedzialnych za edukację dzieci. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej."Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka".dr Krzysztof Szamburskipsycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej"Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców".Ewa Rycombelneurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju,terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję I ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego "Smart Hand Model" (SHM©). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej